سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کبوتر حرم
 
خاطرات خدمت در حرم امام‌رضا علیه‌السلام

اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى، الصِّدّیقِ الشَّهیدِ، صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً، کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ

حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام محمد تقی(ع)

نگران بودم که به خاطر کمی وقت، در زیارت کاظمین حال مناسبی نداشته باشم، ولی لطف این دو امام، نوکر پسر و پدرشون رو نا امید نکرد و توی راه، این چند بیت به زبونم اومد که توی حرم امام موسی کاظم علیه السلام و امام جواد علیه السلام بخونم:

قصه‏ای دارم از دیاری دور
از حریمی پر از نگاه خدا
از زمینی که قطعه‏ای ز بهشت
شده از مقدم دو تا آقا

من که از هجر یار دلتنگم
شور آن سرزمین به سر دارم
می‏دهد بوی مادرم جایی
که کنار پدر، پسر دارم

مردمان گر چه گردمان بسیار
باز هم ما تکیم و تنهاییم
وارث غربتیم نسل به نسل
چون همه از تبار زهراییم

ارث مادر نشانه‏ای دارد
هر که با فاطمه‏ست، پنهان است
یا که در خانه هم ندارد کس
یا که یک عمر، کنج زندان است

دوری و انتظار یار و دیار
زودرس می‏شود چنین پیری
از پدر مانده گوشه‏ی زندان
سجده و ناله‏های زنجیری

گرد خود چند مرد جنگ نداشت
تا کشد از نیام، شمشیرش
نیمه‏شب درد را نهان می‏کرد
در دل دانه‏های زنجیرش

از غریبیّ پاره‏ی دگرم
قضه‏های دراز یاد من است
همسری بی‏وفا و زهر و عطش
روضه‏ی غربت جواد من است

روضه‏های غریبی پسرم
تا غروب مدینه پل دارد
زود پرپر شد از خزان ستم
مثل مادر که عمر گل دارد

رنگ و بویی ز کربلا دارد
هر که تا کاظمین می‏آید
از کنار دو پاره‏ی جگرم
بوی جدم حسین می‏آید

بعد سقای تشنه‏کام شهید
خیمه‏های تو را که دارد پاس؟
یاد غم‏های عمه‏ام زینب
رحم الله عمّی العباس




موضوعات مرتبط:

به‌تاریخ شنبه 88/8/23 به‌قلم احمد عبداله‌زاده مهنه
لوگوی دوستان
لوگوی دوستان
لوگوی دوستان لوگوی دوستان لوگوی دوستان
نگاه‌های دیگر



بالای صفحه



اینجا خانۀ خودتان است. کبوتر حرم